Správně nastavená prodejní cena nemovitosti je důležitější než si myslíte. Každý prodávající chce pochopitelně za svoji nemovitost co nejvíce a proto většinou volí strategii nastavit co nejvíce a pak případně cenu snižovat.

Prodávající často naceňuje svoji nemovitost podle aktuálně inzerovaných nemovitostí na Srealitách. Jakou má tento prodávající jistotu, že právě tyto ceny jsou ty koncové, za které se nemovitost prodá ? Źádnou, ujišťuji Vás, že většina nemovitostí inzerovaných na těchto realitních serverech se prodá za méně, než je inzerováno a nebo se neprodají vůbec. Z tohoto důvodu naceňovat svoji nemovitost podle inzerátů u kterých neznáte finální prodejní cenu není správné. Důležité je tedy naceňovat nemovitost podle finálních kupních cen u podobných nemovitostí a ve stejné lokalitě. Jedině tak můžete svoji nemovitost nacenit správně a znát reálnou tržní hodnotu. K těmto informací pochopitelně nemáte přístup a nebo by se Vám dost těžko získával, právě proto je lepší nechat nacenit nemovitost od profesiónala. 

Co se může stát když naceníte nemovitost špatně ? 

- pokud nemovitost podhodnotíte, proděláte

- pokud nemovitost nadhodnotíte, je pravděpodobné, že také proděláte a nebo neprodáte vůbec

Jak je to možné ? 

Při zveřejnění nové nemovitosti na realitních serverech, je největší potenciál prodeje v prvních týdnech inzerce. Nemovitost je novinkou, inzerát je neokoukaný a na realitních serverech je na prvních pozicích. Inzerát má obrovskou návštěvnost a pokud je cena správně nastavena, zájemci reagují a chodí na prohlídky. Prohlídek je tolik, že by v tom musel být čert, aby se mezi nimi nenašel kupující.

Pokud je cena nadhodnocena, tak to má vliv na návštěvnost inzerátu a na množství prohlídek. Pokud bude cena vysoká, budete mít s největší pravděpodobností jednu prohlídku za měsíc. S takovým zájmem/nezájmem se bude těžko prodávat. Většinou to po pár měsících inzerce prodávajícího přestane bavit a nemovitost stáhne z prodeje a nebo začne slevovat. Bohužel nemovitost, která je v nabídce rok, budí v zájemcích nedůvěru a na inzerát nereagují i když prodávající slevuje. Snížením ceny již prodávající nevyvolá ten obrovský zájem jako je v prvních dnech inzerce a na prohlídky opět chodí jeden, možná dva zájemci měsíčně. Postupným snížováním ceny se  prodávající dostane pod cenu tržní, aby se mu nemovitost podařilo prodat a nebo na cenu tržní s tím, že ji místo jednoho měsíce prodával 12 měsíců. Trh zná cenu nemovitostí a mohu Vás ujistit, že vám nikdo více nedá. 

Pokud chcete tomuto předejít a chcete znát nejvyšší možnou prodejní cenu Vaší nemovitosti, zdarma pro Vás zpracuji tržní odhad !!! 

Při zpracování tržního odhadu nemovitosti vycházím z následující věcí:

- databáze reálně prodaných nemovitostí v okolí a s finálními cenami  

- prohlídka prodávané nemovitosti

- cenové mapy

- zkušenosti 

 

Objednat tržní ocenění zdarma